Spørgsmål og svar
Vi vil meget gerne gå i dialog med alle, der har interesse i PLUSklassen og bredere børnefællesskaber på Sabro-Korsvejskolen.
Her har vi samlet en række spørgsmål og svar. Vi udvider listen hen ad vejen på baggrund af den løbende dialog.
Vores barn har Autisme, ADHD eller en kognitiv funktionsnedsættelse – hvordan får han/hun plads i PLUSklassen?
PPR(pædagogisk psykologisk rådgivning) visiterer til de to pladser for børn med behov for et specialpædagogisk læringstilbud.
Bliver krav og målsætning i PLUSklassen tilsvarende de øvrige klasser på årgangen?
Ja, PLUSklassen skal følge de nationale målsætninger for trivsel og læring.
Hvordan er undervisningen i PLUSklassen? Er den anderledes end i de øvrige klasser?
Den faglige undervisning i PLUSklassen indeholder alle de samme emner, som der undervises i i de andre klasser. Blot vil rammen omkring undervisningen, og måden der undervises på, være anderledes. Der vil blandt andet være en høj grad af visuel støtte, fokus på tydelig præsentation af informationer, co-teaching, metoder til at skabe ro og arbejde med elevernes selvregulering, et kodet og trygt indrettet læringsrum og meget mere.
Kommer der flere elever i PLUSklassen end de ca. 19, der starter i børnehaveklassen?
Antallet af henviste børn i PLUSklassen vil stige op gennem skoletiden. I løbet af indskolingen vil der være op til fire børn, på mellemtrinnet op til fem børn og i udskolingen op til seks børn med specialpædagogiske behov.
Vi har et andet spørgsmål - hvem kan vi henvende os til?
I er altid velkomne til at henvende jer til:
Stine Tegen, Skoleleder
Anders Bach, Pædagogisk leder 0.klasse / SFO