PLUSklasser på Sabro-Korsvejskolen

I 2022 besluttede Aarhus Byråd, at der skulle være en ny slags skoleklasser, PLUSklasser, i Aarhus. Her bød Sabro-Korsvejskolen ind - og den første PLUSklasse starter i skoleåret 2024-25.

Hvorfor PLUSklasser på Sabro-Korsvejskolen?

Den pædagogiske og faglige ramme omkring PLUSklasserne har fokus på at skabe et godt læringsfællesskab for alle klassens børn.

Vores medarbejderes motivation, faglighed og erfaring er en uvurderlig ressource. Med stærke ressourcer følger også ambitioner. Muligheden for at arbejde med PLUSklasser og starte PLUSklasser op på Sabro-Korsvejskolen var derfor oplagt at tage imod.

Med de kompetencer, som vi i fællesskab erhverver os ved at få PLUSklasser på Sabro-Korsvejskolen, får vi således styrket vores forudsætninger for at skabe læringsfællesskaber med fokus på trivsel, læring og udvikling for alle børn.

Derfor ser vi PLUSklasserne som en gave til skolen og vores lokalområde.