Et godt samarbejde mellem skole og hjem

• Læs op

Skolens forventninger til elever og forældre

1. Sabro-Korsvejskolen forventer, at eleven møder:

• til tiden
    • veludhvilet
    • undervisningsparat (det vil sige, at barnet har fået sovet ud, har haft en rolig morgen, har fået morgenmad og har medbragt madpakke/frugt)

2. Skolen forventer, at eleven er opdraget til at tage hensyn og udvise ansvarlig social opførsel samt tiltaler både lærere og andre elever høfligt og i et pænt sprog.

3. Skolen forventer, at forældrene er villige til at indgå i et konstruktivt og positivt samarbejde med skolen samt er parat til at vurdere en sag fra to sider i blandt andet konfliktsituationer.

4. Skolen forventer, at forældrene kigger i skoletasken og føler medansvar for penalhus, kontaktbog samt tjekker tasken for sedler og støtter indlæringen med blandt andet lektiehjælp.

5. Skolen forventer, at skolen respekteres som en arbejdsplads for både elever og lærere, og at skolen har en høj prioritet i barnets tilværelse. Det vil sige:

• At lægebesøg placeres uden for skoletiden
    • At ferie i størst muligt omfang holdes i skolens ferie
    • At interesser og arbejde planlægges, så skolen ikke forsømmes
    • At enhver fritagelse overvejes grundigt

Læs om forældrenes tilfredshed her:

Forældretilfredshedsundersøgelse 2017
    Sidst opdateret: 21. november 2023